Chcete pivní lázeň, šampon či masáž

Pivní lázně a rodinný pivovar Chodovar v Chodové Plané

Pivní lázně, které ve svém areálu zprovoznil Rodinný pivovar Chodovar v Chodové Plané na Tachovsku, se za necelý půlrok svého působění staly atrakcí Plzeňského kraje. Čeští i zahraniční turisté swem míří nejen za netradičním odpočinkem, pivem, ale také kvůli léčbě kožních, cévních a ischemických chorob. "Je to atrakce. Spousta lidí z celého světa už ví, kde jsou pivní lázně Chodová Planá," uvedl starosta obce s 1800 obyvateli Pavel Vopat. Lidé tam jezdí zaodpčinkem, který často ho spojují s cyklo - i pěší turistikou v Českém nebo Slavkovském lese.

Pivní lázně uvolní tělo

"Po túře je výborné uvolnit tělo v pivní koupeli a pak si nechat udělat chmelovou masáž, která je od července naší novinkou," uvedl balneolog Roman Vokatý, který je garantem pivních lázní. V pivovaru, hotelu, pivních lázních a restauraci je zaměstnáno přes 100 lidí. "Byli jsme v 16 televizích včetně arabské a v 50 časopisech," uvedl ředitel pivních lázní, sousedního hotelu a restaurace Ve skále Mojmír Prokeš.

Pivní lázně Chodová Planá jsou nedaleko Mariánských Lázní

Díky atrakcím se pobyt hostů prodlužuje a roste obsazenost hotelu. Obec je významným centrem cestovního ruchu na Tachovsku a místem pořádání kongresů a seminářů. Místo je hojně navštěvovýni rodinami s dětmi. Ceny lůžek jsou přibližněo polovinu nižši než v nedalekých Mariánských Lázních.

Hotel v Chodové Plané je stále vytížen na více než 70 procent. "Před poklesem návštěvnosti nás zachraňují lázně a další kuriózní atrakce," uvedl Prokeš. Ve tříhvězdičkovém hotelu U sládka loni pobyl každý host v průměru 1,8 dne, letos už to jsou čtyři dny.

Pivní lázně Chodová Planá navštěvuje hodně cizinců

Nejvíce si koupel v pivu dopřávají Němci a Nizozemci, v závěsu za nimi jsou Španělé, Britové a Francouzi. Jezdí sem ale také Japonci a Korejci a nyní hodně Rusové z Karlových Varů. Češi často dostávají pobyty v pivních lázních jako narozeninové nebo svatební dary, kdy mohou využít pohodlnou dvojvanu.

"Na rozdíl od sousedních Mariánských Lázní, kam jezdí většinou starší a nemocní lidé, máme my většinu hostů mladých a v produktivním věku, kteří přijedou odpočívat a bavit se," uvedl Prokeš. Na jaře a v zimě si wellness pobyty v hotelu a relax v pivních lázních objednávají z poloviny firmy.

Pivovar nabízí chmelovou masáž, pivní šampon, který zklidňuje pokožku a snižuje lámavost vlasů, přírodní kosmetiku během masáže, wellness a dokonce otevřel dětský koutek v zeleni s brouzdalištěm. Zvažují také zábaly v pivním mlátě nebo plynové injekce na rozhánění otoků.

V létě a částečně i na podzim jezdí lidé za odpočinkem a na kola. Pivovar jim kromě prohlídek a ochutnávek připraví chmelympiády, koulení sudů a hod sudem do dálky.

Podobné zařízení, které spojuje léčebné účinky místní minerální vody Ilsano, piva Chodovar, chmele a pivních kvasinek, je jediné v Evropě. Zároveň to jsou jedny z mála pivních lázní, které mají vlastní pivo. Ostatní nabízejí jen relaxační složku, ne medicinální proceduru. Minerální voda Ilsano vedoucí do pivovaru ze tři kilometry vzdáleného pramene, obsahuje dvojmocné železo. To je výborně vstřebáváno trávicím traktem. Voda má dále vysoký obsah přírodního kysličníku uhličitého, který celé tělo uvolňuje a prokrvuje.

Pivní lázně Chodová Planá mají tradici

Stošedesátilitrové rekondiční vany se naplní z poloviny minerální vodou a druhou polovinu tvoří běžná teplá voda. Dále se do ní napustí osm až deset litrů nepasterizované černé desítky Chodovar, která teče z pípy na okraji vany. Do 34 stupňů teplé lázně se musí člověk ponořit na 25 minut a poté projde půlhodinovým zábalem a relaxací, k čemuž dostane vychlazené pivo, aby doplnil tekutiny. "Koupel přijde na 650 korun, což je srovnatelné s cenou procedur v nestátních lázeňských domech v oblasti," uvedl místní balneolog.

Cílem pivních lázní je poskytnutí odpočinku celému tělu, uvolnění svalů, prohřátí kloubů a, nabídnutí ozdravných kúr pro pleť a vlasy. Standardní lázeňská terapie nemá podle Vokatého o mnoho jiné indikace. Díky aktivitám zaměřeným na pivní turistiku rostou malému pivovaru rok od roku výrazně tržby.